• Soleh Solehah

    Bersangka baik pada takdir Allah itu natijah daripada Tauhid yang kuat.

  • Cinta Allah

    Cinta selain Allah akan membelenggu diri. Jalan keluarnya ?

    Cintailah Allah dan cintailah segala dan semuanya kerana Allah.

  • Akhirat yang Abadi

    'Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan dimintai pertanggung-jawaban.

    (Al-Isra :36)

Monday, November 28, 2016

Penjagaan Rambut yang Sihat



Sains Disebalik rambut yang sihat?

Apabila rambut rosak, ia mempunyai cas negatif. Ia menjadi keriting halus,rapuh dan lemah seterusnya menjadikannya kelihatan kering, kusam dan tidak bermaya.

Koleksi SATINIQUE membina hubungan antara sains, kesihatan dan kecantikan. Dengan formula ENERJUVE kami yang eksklusif dan berpaten serta adunan botani, setiap helaian rambut kembali cergas dan menawan. SATINIQUE dirumus untuk memenuhi segala keperluan rambut.


Menyerlahkan

ENERJUVE dirumus menggunakan teknologi untuk menjadikan rambut sihat dan bertenaga. Kompleks yang eksklusif dan berpaten serta bercas positif ini bergabung dengan botani dan nutrien untuk mengatasi cas negatif yang terdapat dalam rambut rosak. Ia bertindak di tempat ia paling diperlukan, menangani pelbagai tanda kerosakan untuk mengubah setiap helaian rambut, mengembalikan keadaannya yang bercas positif, bertenaga dan kelihatan sihat.



Menjaga

Langkah pertama ialah membersih untuk menyingkirkan sisa serta merapi untuk menambah baik penghidratan untuk kelicinan dan kilauan yang luar biasa. Rangkaian syampu dan perapi kami dicipta khusus, jadi anda boleh memilih produk yang tepat untuk kebimbangan rambut anda.

ENERJUVEtm digabungkan dengan adunan pengenalan botani dan nutrien kami yang dipilih dengan teliti untuk membantu menyokong keperluan rambut khusus. Dari ginseng yang mentenagakan hingga minyak kacang makadamia yang kaya dan pro-vitamin B yang menggiatkan, alami manfaat sains dan alam semula jadi yang mengangkat rambut ke potensi sebenarnya. Dicipta supaya menyasar, tepat dan berkesan, ENERJUVE bertindak dari dalam ke luar pada tiga tahap.



SATINIQUE™ Syampu Kelebatan Tambahan (280ml)- RM 47
SATINIQUE™ Syampu Lembapan Licin (280ml) - RM47
SATINIQUE™ Syampu Antikelemumur (280ml) - RM54
SATINIQUE™ Syampu & Perapi 2 Dalam 1 (280ml) - RM54
SATINIQUE™ Syampu Antirambut Gugur (280ml) - RM60
SATINIQUE™ Syampu Pembaikan Kilauan (280ml) - RM60

Tuesday, November 22, 2016

Lirik Lagu - Rabbani Yang Benar

video


LIRIK LAGU YANG BENAR - RABBANI

Di sini berdiri
Atas ihsan Yang Esa
Tubuh dikandung nyawa
Yang dipinjam dari-Nya

Di sana nanti kita
Akan pulang kembali
Lengkapkanlah di dada
Dengan pedoman suci

Di sini sementara
Di sana selamanya

La ilaha illallah
Tiada Tuhan selain-Nya
Sanjung-sanjunglah Dia
Sanjung Maha Pencinta
Syukur-syukur pada-Nya
Hidup dalam sejahtera
Moga-moga arah kita
Di atas jalan yang benar

Di duniawi ini
Kita serba memilih
Baik atau sebaliknya
Semua plihan kita
Tiba akhirat nanti
Dihitungkan semula
Percaturan yang benar
Bawa kita ke jannah

Di sini sementara,


Di sana selamanya

La ilaha illallah, 


Tiada Tuhan selain-Nya
Sanjung-sanjunglah Dia
Sanjung Maha Pencinta
Syukur-syukur pada-Nya
Hidup dalam sejahtera
Moga-moga arah kita
Di atas jalan yang benar

Tunjukkan yang benar
Bimbingkan yang benar
Suluhkan yang benar
Tetapkan yang benar
Tunjukkan yang benar
Bimbingkan yang benar
Suluhkan yang benar
Tetapkan yang benar
Yang benar, Yang benar
Yang benar, Yang benar




NMK Style : Pertimbangan Akal

Bermain dengan warna dan bentuk suatu kepuasan yang luar biasa untuk saya. Biarpun tidak sempurna dan banyak yang perlu diperbaiki, tetapi dari sudut pandang saya sendiri saya begitu teruja akan setiap hasil seni seumpama ini. Ada bunga-bunga yang tersusun disatu sudut situ, ada kelipan bintang di sisi sudut sana dan ada pelbagai jenis tulisan yang terletak elok di sisi sudut sini. Semuanya tersusun, seolah-oleh mereka berkomunikasi untuk menyusun atur sesama sendiri.


Saya tidak memuji hasil karya saya sendiri, kerana poster dan flyers saya, yang tidak seberapa itu, kebanyakannya diambil inspirasi dari pelbagai sumber yang jauh lebih baik. Namun yang pasti dalam hati saya berbisik, bagaimana sesuatu hasil seni manusia boleh jadi secantik itu. Saya teruja sendiri dan saya mengakui bahawa banyak karya seni manusia seperti lukisan , banner, poster, montaj, caligrafy dan pelbagai lagi hasil air tangan manusia itu indah dan سبحان الله  amat mengkagumkan.

Tidak mengira yang lahir terus di atas kanvas, kertas 'hardcopy' mahupun berbentuk digital, grafik 'softcopy', semuanya memiliki ceritera sendiri, susunan, tema dan rona warna tersendiri. Teruja, pujian demi pujian diberikan menggambarkan kekaguman yang lahir dari hati yang begitu menjiwai artwork seumpama ini. Dan keterujaan itu kadangkala memberi kesan baik kepada emosi saya sepanjang hari. Gembira..


*****

Sedar tidak sedar pujian dan kegembiraan dari artwork ini hanya milik Allah. Ia datang dari Allah dan seharusnya pujian itu diberi atau dipulangkan padaNya semata-mata. Dan hakikatnye, Maha Suci Allah yang telah mengilhamkan segala bentuk keindahan dunia ini lalu ditafsir oleh akal manusia dalam pelbagai bentuk. Maka lahirlan pelbagai bentuk manisfestasi kebijaksanaan akal manusia di atas muka bumi ini.

Maha Bijaksana Allah yang telah menciptakan satu makhluk yang bernama Adam. Lalu diperintahkan sekalian Malaikat untuk memberi hormat kepadanya atas kelebihan akal tersebut. Juga diamanahkan kepada Adam untuk mentadbir bumi dengan kebijaksanaan akal yang dikurniakan oleh Allah.

وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً ۖ قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ ۖ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ
وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ
قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ۖ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ
قَالَ يَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ ۖ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ

Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi". Mereka berkata: "Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?" Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui".Dan Dia mengajarkan kepada Adam nama-nama (benda-benda) seluruhnya, kemudian mengemukakannya kepada para Malaikat lalu berfirman: "Sebutkanlah kepada-Ku nama benda-benda itu jika kamu mamang benar orang-orang yang benar!". Mereka menjawab: "Maha Suci Engkau, tidak ada yang kami ketahui selain dari apa yang telah Engkau ajarkan kepada kami; sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana".Allah berfirman: "Hai Adam, beritahukanlah kepada mereka nama-nama benda ini". Maka setelah diberitahukannya kepada mereka nama-nama benda itu, Allah berfirman: "Bukankah sudah Ku-katakan kepadamu, bahwa sesungguhnya Aku mengetahui rahasia langit dan bumi dan mengetahui apa yang kamu lahirkan dan apa yang kamu sembunyikan?".
(Al-Baqarah : 30-33)

Bercerita tentang akal manusia merupakan suatu topik yang besar dan luas. Mengupas kebijaksanaan tidak kurang juga kerosakan yang dihasilkan darinya pula menuntut masa yang sangat panjang. Namun yang paling mustahak adalah menyedari akan kepentingan untuk mensyukuri nikmat akal yang sihat dan waras.

Daripada buku Mutiara Usrati penulis bertanya. Mahukah jika seorang jutawan yang kaya raya datang kepada kita dan ingin membeli anggota badan kita dengan harga yang tinggi. Misalannya membeli satu daripada 10 jari tangan kita dengan harga 50 ribu. Atau seseorang datang untuk membeli sebelah mata anak kita dangan harga 1 juta. Mahukah kita menjualnya?

Saya terpaku seketika, soalan itu seolah-olah menikam-nikam jiwa saya yang selama ini tidak pernah terfikir sejauh itu. Sebagai sorang yang ada pengalaman berjual-beli saya amat memahami betapa besarnya nilai walaupun 10 sen keuntungan. Apa sahaja akan diusahakan untuk meraih keuntungan dari jual beli yang dijalankan. Ditambah pula kos hidup yang semakin menekan, terutamanya kami penduduk kotaraya, masakan duit itu tidak penting pada kami.

Namun, untuk menjual anggota badan..kehilangan kudrat yang dilihat kecil seperti jari adalah diluar kotak fikiran. Dan dari itu, terbayang keadaan tanpa jari nan satu itu. Sungguh itulah pinjaman Allah yang paling besar yang selama ini kita lupakan. Mata yang melihat, hidung untuk benafas, lidah untuk bertutur, telinga yang mendengar, hatta 1 sel darah yang mengalir dalam tubuh ini adalah pinjaman dari Allah. Benarlah kata Allah


وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا
Dan jika kamu menghitung nikmat Allah nescaya kamu tidak akan dapat menghitungnya kerana terlalu banyak.
(Surah Ibrahim : 34)


Inikan pula nikmat akal yang waras dan sihat. Pasti lebih-lebih lagi harus kita syukuri. Akan tetapi tidak hairan jika nikmat ini dikufuri, akal yang sempurna tidak digunakan maka lahir manusia-manusia yang sanggup melakukan apa sahaja demi kesenangan hidup didunia. Tidak setakat anggota badan sendiri, maruah bahkan anak isteri dan ahli keluaga sendiri juga sanggup di gadaikan. Akal telah hilang pertimbangan buruk dan baik

Apapun saya kehilangan kata-kata untuk menyimpulkannya. Kerana saya akui saya dan kita semua sering kali lupa akan perkara ini. Akal kita disibukkan dengan memikirkan perkara-perkara yang bukan urusan kita. Bagaimana nak jadi cepat kaya, bagaimana nak dapat lebih banyak duit, bagaimana nak untung lebih banyak, bagaimana supaya anak pandai akademik, bagaimana supaya suami sentiasa sayang dan turut kemahuan kita dan pelbagai lagi. Kepala jadi pening,  akal telah tepu berfikir dan hati juga gundah gulana.

Kita telah memaksa akal untuk bekerja diluar bidang yang ditetapkan. Kata para alim ulama', yang sepatutunya menjadi urusan kita adalah berfikir dan menyibukkan diri untuk semakin dekat kepada Allah. Dan benarlah kalam Allah telah menyebut hanya dengan mengingatinya hati akan menjadi tenang. Mendambakan redha dan kasih sayang Allah. Sehabis usaha dan upaya kita. Menyukuri segala nikmat yang dikurniakan olehnya اَلْحَمْدُلِلّهِ.


أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
 Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram
(Ar Ra'd : 28)


*****








Monday, November 21, 2016

NUTRILITE™ Cal Mag D Plus

Why are bones important?

  • Bones are the body’s foundation. Strong, dense bones determine the quality of your skeletal structure, which is directly connected to your appearance, vitality and energy level.
  • A quality skeletal structure allows you to move around better and have good posture – both having direct impact on how youthful we look and feel.
  • Bones also protect our major organs, e.g. our heart, lungs and brain, from injury.
  • The bone marrow produces red and white blood cells which are crucial for the formation of blood and to keep up the body’s immunity.
  • Bones are living tissues that are in a constant state of renewal, therefore building and maintaining strong, healthy bones is a lifelong concern.
  • The right dietary and lifestyle choices can reduce one’s chances of bone loss and osteoporosis.





NUTRILITE™ Cal Mag D Plus (180 tab) - RM80

The time to build strong bones is when you are young. When your body can’t or don’t get enough calcium, it will “steal” calcium from your bones. Even though it is vital to store up on calcium, it is difficult to do so from your diet alone.

NUTRILITE Cal Mag D Plus fills the unavoidable gap between the calcium that you need and the calcium that you can realistically take in every day through diet. It puts hard-to get absorbable calcium within easy reach.


A daily dose of NUTRILITE Cal Mag D Plus has more vitamin D than 3 cups of fortified milk and this helps in enhancing calcium absorption. It contains nature’s concentrated botanical sources of calcium and magnesium which is calcified seaweed harvested from Icelandic fjord seafloor. Now, this revised formula with added vitamin D is a better way to keep your bones strong and healthy.



Who may benefit from consuming from this product?

  • Busy, active adults who take care of their bodies and value leading active lives.
  • Those who don’t always eat right or eat enough calcium-rich food.
  • Anyone who seeks safe and quality nutritional products to support bone health.
  • Women age 18 to 35, women of child bearing age, and postmenopausal women.
  • Vegans and people with lactose intolerance.


What else can you do to improve bone health?

Besides supplementing, you should also exercise regularly to build strong bones. There are two types of exercises that are important for building and maintaining bone density:

  • Weight-bearing exercises – 30 minutes on most days of the week
  • Muscle-strengthening exercises – 2 to 3 days per week

Thursday, November 17, 2016

NUTRILITE Bio C Plus All Day Formula



Bio C Plus All Day Formula yang baru dari NUTRILITE ini merupakan cara yang mudah untuk menyokong diet yang sihat setiap hari. Menggunakan teknologi pembebasan lanjutan, Bio C Plus All Day Formula membantu menambah vitamin C dengan memberikan pembebasan perlahan tetapi berterusan.

Ia dibebaskan secara perlahan-lahan dan lembut sepanjang hari supaya tubuh anda boleh menggunakannya dengan lebih cekap. Setiap tablet mengandungi vitamin C serta nutrien berasaskan tumbuhan daripada oren, lemon, limau gedang serta ceri aserola yang ditanam dan dipetik di ladang-ladang kami yang disahkan organik.


Pembebasan perlahan ini menambah baik penggunaan keseluruhan vitamin C dalam tubuh dan mengurangkan pembaziran yang sering dikaitkan dengan dos besar vitamin C pembebasan serta-merta. Ciri ini menjadikannya lebih baik dalam meningkatkan kesejahteraan umum.

Ciri dan Manfaat:
  • Penyerapan yang lebih baik bermakna lebih banyak vitamin C yang digunakan setiap tablet.
  • Pembebasan lanjutan bermakna pembebasan perlahan tetapi berterusan yang menambah baik penggunaan dan mengurangkan pembaziran yang dikaitkan dengan dos besar.
  • GAP: Lembut pada perut (Gentle on stomach), Vitamin C sepanjang hari (All day vitamin C) dan Nutrien berasaskan tumbuhan (Plant based nutrients).
  • 500 mg bersamaan dengan nilai pemakanan buah-buahan dalam jumlah yang banyak dan hanya segelintir sahaja yang akan mempertimbangkan untuk memakannya.

Siapakah yang boleh mendapat manfaat dengan mengambil produk ini?
  • Individu yang kerap berpergian dan atlet.
  • Individu dewasa yang sibuk dan aktif, yang mengambil vitamin C tetapi mahu cara yang lebih berkesan untuk memastikan pertahanan semula jadi tubuh mereka kekal kuat.
  • Individu dewasa yang merokok kerana merokok boleh mengurangkan vitamin C dalam tubuh.
  • Individu dewasa yang tidak makan buah-buahan dan sayursayuran yang tinggi kandungan vitamin C secara kerap. 
  • Individu yang menjalani gaya hidup yang penuh tekanan. 


NUTRILITE™ Bio C Plus All Day Formula (60 tab) - RM85
NUTRILITE™ Bio C Plus All Day Formula (120 tab) - RM162 

Monday, November 14, 2016

Sembilan warna

الحَمْد لله‎‎  syukur yang teramat sangat saya panjatkan pada Allah s.w.t atas segala kemudahan dan kelapangan masa yang dikurniakan kepada saya dan rakan-rakan untuk bertemu baru-baru ini. Penganjur utama yang banyak bertungkus lumus adalah rakan kami yang akan berpindah ke Kerteh, Terenggganu atas urusan kerja dan keluarga awal Disember nanti. Perjumpaan semula ini memilih Melaka sebagai lokasi pertemuan singkat kami 9 sekawan. Seorang bertolak dari Johor, 8 lagi dari sekitar Lembah Klang. Atas kekangan yang tidak dapat dielakkan seorang tidak dapat hadir.

Tidak mudah untuk mengatur pertemuan ini, masing-masing masih struggle dengan kehidupan bekeluarga dan kerjaya masing-masing. Beranak kecil masih menyusu badan, yang masih belum stabil kewangan keluarga, yang berbadan dua dan berjauhan dengan suami. Semuanya tidak menjadi halangan untuk kami bertemu. Semuanya hadir samaada sendiri atau berdua dengan anak. Terima kasih kepada suami-suami kami yang supportive memberi izin.




*****

Alkisah kami belajar dalam bidang yang sama di UTP. Bukan pelajar kejuruteraan. Kami terdiri daripada 5 orang pelajar Business(BIS) dan 4 orang pelajar bidang Teknologi(ICT). Pada awal kemasukkan ke UTP semuanya tidak mengenali antara satu sama lain. Ade  satu dua sahaja yang kenal kerana pernah belajar di sekolah yang sama, tetapi bukan kawan rapat. Asal pun dari negeri kelahiran yang berbeza-beza. Dua Johor, dua Melaka, dua Selangor, seorang N9, seorang Terengganu dan seorang Perak.

Menarik tentang UTP, kami ada usrah yang dipanggil Smart Group. Tapi kami 9 orang bukan dari group yang sama. Semuanya lain-lain kumpulan usrah. Tapi persamaan kami ialah kami komited (walaupun kadang-kadang paksa rela dan sekali sekala ponteng kerana culas) menghadiri usrah. Dipendekkan cerita pada tahun ketiga pengajian, kami 9 orang duduk dalam satu usrah yang sama. Jadi disinilah titik tolak perkenalan kami. Satu semesta berusrah bersama, semesta seterusnya kami berpaktikal dan dua semesta selanjutnye pulang ke UTP sebagai pelajar tahun akhir.



*****

Empat semesta bersamaan dua tahun. Macam tak lama, dan memang tak lama pun. Tapi suka duka kami 9 orang sepanjang tempoh itu telah menjadikan kami lebih dari sekadar kawan. Kalau nak diceritakan, 9 hari 9 malam pun belum tentu habis. Makan sama, tidur sama, travel seluruh pelusuk Malaysia, berenang berakit di tepi laut, masuk hutan, sakit pening, gaduh marah menangis, duit xde, masak xsedap, kereta accident, sesat barat, pinjam baju, pinjam tudung kasut stokin, barangmu barangku jua, sedihmu sedihku jua, makananmu makanan ku jua.. semua kami dah lalui.

Sekalipun ade yang dah 2 kali bersalin, urat-urat dah banyak putus, pasti pengalaman ini susah untuk dilupakan. Jika dibukukan kisah kami, pasti geli hati membacanya kembali. 9 orang ade 9 ragam, perangai dan personaliti masing-masing. Jadi sepanjang tempoh itu, kami belajar bertoleransi dengan kerenah masing-masing. Kami sedikit-sedikit mengenali dan memahami perbezaan dan persamaan kami. Menerima sembilan warna in menjadi sebahagian daripada rona warna dalam journal hidup kami.

Kami punyai lingkungan sahabat yang lebih besar yang lebih banyak memori bersama, akan tetapi ini lingkungan kecil yang pastinye dekat dihati dan dengan izin Allah dapat bertemu dalam masa yang singkat, terdekat ini. Tidak sampai 24 jam pun kami bertemu, masing-masing ade urusan dengan tentera masing-masing. Tapi pada saya, syukur dan gembira tidak terhingga dapat bersembang 2 3 topik bersama. Update keadaan masing-masing dan cubit pipi anak-masing-masing. الحَمْد لله‎‎ 


Friday, November 11, 2016

Kids World : Islamic Learning Untuk anak-anak


Radio digital al-quran
Apa yg ada dlm radio digital quran versi 6

1. Bacaan Al Quran Lengkap Dari 3 Imam Terkenal Dunia
  • Imam mishari
  • Imam suud
  • Imam ghamidi
2. Doa-Doa Ketika Mengerjakan Haji / Umrah
  • Doa masuk pintu as salam
  • Doa istikharah
  • Doa masuk masjidil haram
  • Doa melihat kaabah
  • Doa melihat kota mekah
  • Doa2 berkaitan ibadah haji
3. Tatacara Mengerjakan Ibadah Haji / Umrah
  • Cara mengerjakan tawaf
  • Bab ihram
  • Cara mengerjakan saei
  • Wukuf di arafah
  • Byk lagi tatacara yg berkaitan ibadah haji
4. Tafsir lengkap 114 surah
5. Bacaan & tatacara solat
6. Zikir2 dan amalan seharian
7. Tahlil
8. Ceramah2 agama dari tokoh popular

Bonus ratusan lagu kanak2 islamik. Kesemuanya hampir 902 pengisian . Boleh dijadikan hadiah yg sgt istimewa utk sahabat

Harga RM60 Pos RM 8




Ebook Islamic For Kids 

Ebook ini mempunyai 20 mukasurat bergambar, separuhnya mukasurat interaktif.
Apabila ditekan dengan jari/pen, bunyi sebutan huruf, nombor, bacaan akan terhasil.

Topik2 yang terkandung
1. Abjad & perkataan dalam Bahasa Inggeris
2. Huruf & perkataan dalam Bahasa Arab
3. Buah buahan
4. Haiwan
5. Warna & bentuk
6. Cara berwuduk dan solat
7. Doa-doa harian

Juga terdapat lagu-lagu nasyid dan bacaan surah ringkas terpilih 🙌

Ukuran : 28 x 28 x 2.5cm (approx)
Menggunakan 3 Bateri AA (tidak disediakan)

Harga  RM45, Pos RM9



MP4 Player for Kids JOC 

Ciri-ciri
  • Full hd lcd -sgt jelas kualiti video
  • Speaker 10x lebih kuat dari hp paling mahal
  • Batt boleh cas
  • Support kebanyakkan format video & mp3
  • Free perisian video quran & pendidikan agama yg sgt2 bermanfaat termasuk list index
Isi Kandungan
  • Lebih kurang 200 video
  • Belajar alif ba ta
  • Doa dan zikir
  • Voice of ummi
  • Kisah nabi & rasul
  • Nasyid
  • Belajar abc
  • Lagu kanak2 ( alif & mimi, pd zaman dahulu, didi & friends, upinipin )
Kelebihan Produk
  • Jimat kuota tenet
  • Blh tgok mana2 shaja kedai mkn,dlm kete atau balik kmpung
  • Tak perlu dah berebut fon anda dgn anak2 
  • Paling penting anak2 dpt berhibur
Harga RM149 siap pos semenanjung SAHAJA




Apple Learning Quran

Ini antara permainan Mu'min seawal usianya 1 bulan. Alhamdulillah Apple ni selalu dapat menenangkan Mu'min dikala die susah nak tidur atau nak meragam. Mungkin sebab fitrah baby ni suka kan ayat-ayat suci yang buat jiwa mereka rasa selamat. Memang sangat membantu.

Alat permainan/pembelajaran untuk kanak-kanak mempelajari asas doa harian, surah lazim, surah2 pendek, bacaan dalam solat.

  • Butang 1 : 26 Doa Harian (Doa Tidur, Doa Makan, Doa Mandi, Doa Memakai Baju, Doa Keluar Rumah, Doa Menaiki Kenderaan dan lain-lain doa harian terpilih)
  • Butang 2 : 16 Surah Lazim (Al-Fatihah, An-Naas, Al-Falaq, Al-Kafirun, Al-Qariah, Al-Kauthar, Al-Ashr dan lain-lain surah terpilih)
  • Butang 3 : Azan, Bacaan Dalam Solat (dari takbir hingga ucapan salam)
  • Butang 4 : Nyanyian Nasyid dalam Bahasa Arab (Thanks The Parents, Love Allah and The Messenger, Ramadhan Is Coming dan lain-lain lagu nasyid pilihan)
  • Butang 5 : Lampu Projektor yang bertukar warna sesuai dijadikan lampu tidur kanak-kanak sambil mendengar alunan ayat-ayat Al Quran
😘 Harga 😘
Rm22/pcs. Pos RM7 semenanjung..


Wednesday, November 9, 2016

Makanan Sunnah Caliph Murah




Harga RM60 Free Postage
PM Segera

Tuesday, November 8, 2016

Moms World : Breasfeeding and Diapers Bag




Bagpack Mummy Pack
  • Beg pelbagai fungfi untuk ibu-ibu menyusu 
  • Warna Pink, Turquois, Purple dan blue black
  • Saiz 15 x 31 x 39 cm
  • Harga RM 89 Free pos





Cuteby Silicon Milk Collector
  • Material silicon gred selamat untuk bayi
  • Datang dengan penutup (lid)
  • Harga RM35 Termasuk pos
  • Stok Terhad








V-Cool Cooler Bag Polkadot

  • 1 compartment
  • Tahan panas 2-3 jam
  • Tahan sejuk dengan icepack 3-4 jam
  • FREE 2 icepack
  • Harga RM62 Pos RM9








Mummy Bag 5 in 1 Polkadot Kecil
  • Harga RM70 termasuk Pos
  • Warna Merah, Biru, Ungu, Coklat


Mummy Diapers Bagpack
  • Ruang yang luas dan boleh disisi dengan pelbagai
  • Pelbagai warna dan beg serbaguna
  • Harga RM65 Pos RM8