• Soleh Solehah

    Bersangka baik pada takdir Allah itu natijah daripada Tauhid yang kuat.

  • Cinta Allah

    Cinta selain Allah akan membelenggu diri. Jalan keluarnya ?

    Cintailah Allah dan cintailah segala dan semuanya kerana Allah.

  • Akhirat yang Abadi

    'Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan dimintai pertanggung-jawaban.

    (Al-Isra :36)

Monday, March 19, 2012

Seminar Fiqh Dakwah Mahasiswa


Kalau Allah betul2 hebat, bolehkah Allah menciptakan sesuatu yang terlalu besar @ terlalu kecil sehingga Allah sendiri tidak dapat memasukinya. Bukankah ini membuktikan banyak perkara sebenarnya yang Allah tidak berkuasa lakukan?

Islam tidak adil. Lelaki boleh berkahwin empat tetapi wanita tidak. Kerana itulah wanita dizalimi. Wanita juga dianiaya dalam Islam kerana tidak dapat membela diri kerana kuasa cerai terletak sepenuhnya di tangan suami. Wanita dalam Islam sentiasa menjadi mangsa pukul dan penghinaan suami tanpa boleh menceraikan suami... Zalim!

Azab kubur wujud? Jadi bagaimana pula jika org yang mati di laut, dimakan harimau dll… Adakah azab kubur itu suatu penipuan @ sudah tidak relevan dengan zaman moden ini? Adakah ini penipuan zaman lampau yang tidak mampu dipadamkan?

Rasululah disebut hanya sebanyak 5 kali dalam al-Qur’an tetapi Nabi Isa sebanyak 25 kali. Bukankah ini membuktikan Nabi Isa lagi hebat?

Nabi Isa akan diturunkan pada akhir zaman nanti dan sekarang masih hidup setelah diangkat ke langit ribuan tahun dahulu. Maka siapakan yang sebenarnya nabi terakhir? Dan bukanlah ini menunjukkan Nabi Isa itu Tuhan kerana masih hidup dan tidak wafat lagi?

Nabi Isa tiada bapa. Adalah mustahil seseorang itu dilahirkan tanpa bapa. Bukankah ini membuktikan Isa adalah anak Allah?

Kadang2 Allah menggunakan “Aku Menciptakan”, kadang2 “Kami Menurunkan”, bukankah ini menunjukkan Allah itu ramai? Dan sekaligus membuktikan kerendahan tuhan kerana memerlukan pembantu (malaikat) untuk menurunkan rezeki, menjaga syurga dll. Jika betul Allah hebat, perlukah Allah kepada pembantu?

Kenapa kita semenjak dahulu lima kali sehari diwajibkan untuk menyembah berhala (kaabah)? Kita juga disuruh mengambil wuduk setiap kali sembahyang jika terkentut dsbg. Jika terkentut di bahagian lain kenapa perlu basuh muka pula? Bukankah ini suatu undang2 yang kelakar dan pelik?

Rasulullah dikategorikan golongan barat sebagai Sex Maniac kerana berkahwin dengan 12 orang isteri. Dan salah seorangnya masih kanak2 dan belum baligh. Kenapa begitu zalim?

Thursday, March 15, 2012

Pesta Ilmu UTP

"kak i-Fest ni ape benda??"

"aik..baru sekarang nak tanye..lagi sehari je lagi nak mula i-Fest ni.."

"erk.."[kerek la kakak ni]

"Ayat skema dia berbunyi ; iFest (stand for Islamic Festival) is a combination of three big event annually conducted in Universiti Teknologi Petronas . Ladies' Valency 2012 will officiate the opening of iFest followed by SFDM and H4I will end this significant festival . May Allah be with all of us throughout this festival ...ada dalam blog i-Fest"

"hehe, ade sinopsis x kak"

"owh, bahasa mudahnya Pesta Ilmu, macam Pesta wau kat pantai timur, orang semua pergi sane untuk main wau, ni pesta ilmu..orang pergi sebab nak tambah ilmu.."

"kak, kenapa saya perlu pergi i-Fest??

"Dik kalau dekat luar sana, kamu akan habis beratus-ratus ringgit untuk program-program ilmu yang menampilkan panel-penal hebat seperti mereka ini, ..bukan senang nak dapat pekej menarik ni..tidak hanya untuk tambah ilmu sahaja, boleh jumpa artis, ambil gambar then upload kat FB...best kn.. kat Malaysia ni UTP je yang buat macam pesta muda-mudi macam ni tau"

"tapi kak Mahal la, makan KFC lagi sedap"....

"KFC makan sekali dah ilang, stakat kenyang sekajap, lepas 6 jam dah nak makan balik...ilmu ni kekal sepanjang hayat, malah ilmu ni kite bawak masuk banglo 7 tinggkat kite nanti...xnak ke??"

"banglo 7 tinggkat??"

"ala....banglo bawah tanah tu, takkan kamu tak pernah dengar?? tu yang ade 2 batu putih tulis ; al-fatihah kepada polan binti polan...""

"errkkkkkk, owh tahu...em, bile i-Fest nak start kak??"

"aish..dah kate tadikn..sehari ja lagi dik. Jumaat ni ade Forum Baitul Muslim kat Chansellor Hall 9.30 malam. Best ade ustaz feveret akak Ustaz Pahrol dan Ustaz Hasrizal...adik nak kawen tak??"

"emm, rase macam nak jugak....

"erk..[boleh pulak rase-rase, belum ade calon la tu] this forum is just a kick start, ade baaaaanyak lagi.."

"ooo kalau gitu. ape lagi kak!! jom kite serbu poket D untuk beli tiket!!"

"aik..tahu pulak mane nak beli tiket...."

"saye AJK i-Fest kak, saje testing pengetahuan am akak"

"cis......"

kisah rekaan semata-mata.

Klik gambar untuk maklumat lanjut..
terlalu amat banyak maklumat xmuat nak cerita satu-satu
ape-ape pun moh le kite join!!

Tuesday, March 13, 2012

I am rich, so what??











Thursday, March 8, 2012

Zikrullah


Berita pemergian sahabiah UPSI kemarin ana kira amat memberi kesan pade semua. 6 jam drive pulang ke melaka semalam memang sangat mencabar, rase malaikat israil duduk sebelah. Dalam hujan lebat yang menlimitkan jarak penglihatan dan bilangan kenderaan yang agak banyak pelbagai zikir dan doa dibaca. Rase belum cukup amalan nak menemui Allah dalam masa terdekat ini. Timbunan dosa yang mengunung dan tanggungjawap yang belum sempurna, manginsafkan diri sendiri...Zikrullah Zikrullah

Thursday, March 1, 2012

End Result

So that's the end result...rumors say 17oo student out for voting yesterday. Which is only about 30% UTP students involve. Further info should refer to the management of UTP. Btw congratulation to all candidate. All the best for the new lineup of SRC UTP. Sadly, i'm not lucky enough to win an Acer notebook or an i-Pad or even a mouse.

Kemenangan adalah satu taklifan= tanggungjawap, bukan tasyrifan=kemegahan.(^_^)v